www.appastudio.pl

www.appastudio.pl

P

Zaproszenia ślubne piszemy zawsze w trzeciej osobie i według zasad savoir-vivre powinno wypełniać się je czarnym tuszem ? zasada ta dzisiaj jest jednak już anachronizmem. Zaproszenia nie powinny zawierać podpisów oraz daty, a także miejsca wysłania. W górnej części karty, w pierwszym akapicie zamieszczamy informacje, o tym kto zaprasza, poniżej zwrot w stylu: mamy zaszczyt zaprosić. Kolejna linijka to imię i nazwisko osoby lub osób zapraszanych, następnie informacje o ślubie oraz ewentualnym weselu (tj. kiedy i gdzie ono się odbędzie). Na samym końcu zaproszenia zamieszczamy skrót R. S. V. P. (respondez s?il vous plait ? franc. proszę odpowiedzieć) oraz numer telefonu, aby goście mogli potwierdzić swoje przybycie lub odmówić.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zaproszenia_ślubne


słowniku warszawskim ośmiotomowym dziele pod redakcją

Rzeczownik zaproszenie pochodzi od słowa zaprosić i jest ustną lub pisemną prośbą o przyjście dokądś, zwykle w celach towarzyskich, i wzięcie udziału w czymś; np. list z zaprosinami na wesele.

Dalej słownik pisze: karta z wydrukowanym tekstem zawierająca prośbę o przybycie na jakąś uroczystość lub upoważniająca do wzięcia udziału w czymś, np. zaproszenia na ślub, rozesłać zaproszenie, otrzymać zaproszenie. Ciekawostką jest to, iż hasło to pojawiło się już w pierwszych słownikach języka polskiego, m.in. w tzw. słowniku warszawskim, ośmiotomowym dziele pod redakcją Jana Karłowicza, Adama Kryńskiego i Władysława Niedźwiedzkiego z 1900 roku.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zaproszenia_ślubne


Sprzedaż kartek świątecznych

Sprzedaż kartek świątecznych prowadzona jest w różnego rodzaju miejscach. Takimi miejscami mogą być zarówno drobne punkty sprzedaży, jak i duże sklepy. Wobec tego sprzedaż takich kartek musi zostać bardzo dobrze przygotowana i rozprowadzana przez dobrze przygotowanych do tego pracowników różnych firm.

W przeciwnym razie kartki świąteczne nie trafią do odpowiedniej ilości odbiorców i nie zrobią wrażenia na potencjalnych klientach. Tymczasem fachowo przeprowadzane rozprowadzanie kartek świątecznych może stać się źródłem dużych dochodów dla całych firm, które będą mogły wypuszczać do sprzedaży coraz to nowe kartki. Będą one trafiały do najbardziej nietypowych miejsc, a dzięki temu sprawiały przyjemność wielu osobom.


Dodane: 30-08-2017 02:08

Powrót do pełnej wersji: www.appastudio.pl