Poprzednie wpisy:

Następne wpisy:

Reklama jest ważnym aspektem działań marketingowych i promocyjnych.

Wybierz dobrą agencję! agencja reklamowa jelenia góraReklama - można więcej stracić, niż zyskaćReklama dźwignią handlu - każdy przedsiębiorca o tym wie.
Są różne formy reklamy, jednak nie wszystkie jednakowo skuteczne.

Czasami koszty są zdecydowanie za wysokie, w stosunku do tego ilu klientów...Reklama jest ważnym aspektem działań marketingowych i promocyjnych.

Wybierz dobrą agencję!

Reklama - można więcej stracić, niż zyskać

agencja reklamowa jelenia góraagencja reklamowa jelenia góraReklama dźwignią handlu - każdy przedsiębiorca o tym wie.

Są różne formy reklamy, jednak nie wszystkie jednakowo skuteczne.

Czasami koszty są zdecydowanie za wysokie, w stosunku do tego ilu klientów dana firma zdobędzie.

Co jest jedną z ważniejszych zasad w reklamie? Przede wszystkim - nie wolno zapominać, że jest to wizytówka firmy, która mówi bardzo dużo o tym, czego klient może się spodziewać.
Jeden z najczęściej popełnianych błędów? Twierdzenie, że seks sprzeda wszystko.
Owszem, zwróci uwagę - ale odbiór będzie negatywny i w najlepszym razie można wylądować w rankingu najbardziej żenujących reklam.
Naprawdę - to nie świadczy o profesjonalnym podejściu, ba - klient może czuć się potraktowany jak idiota.

Nowy wspaniały produkt

Dlaczego w reklamie produkt ZAWSZE wygląda lepiej, niż w rzeczywistości? Najbardziej to widać na przykładzie produktów spożywczych. Na ekranie widzimy idealnego hamburgera, idealnego batonika, bardzo grube chipsy o apetycznym kształcie, a potem... A potem idealny hamburger jest tak naprawdę mało apetyczną bułą, o grubości najwyżej dwóch palców. Do tego często jest zimny i gumowaty, a w smaku poza solą nie da się wyczuć nic.

Chipsy są dalekie od reklamowego pierwowzoru - połamane, jakieś ze trzy razy cieńsze i nie mają takiego pięknego koloru.

A baton...

cóż o tym lepiej nie wspominać, bo analiza porównawcza nie wypadałby zbyt apetycznie.

A jednak - to działa.

Mimo, że czujemy się rozczarowani to wracamy znów do popularnej sieci fast-food, kupujemy kolejną paczkę chipsów i następnego batona.
Wygrał smak? Nie sądzę. Po prostu jesteśmy bombardowani reklamą wszędzie - w telewizji, w prasie, w internecie, na billboardach.

I dajemy się w to wciągnąć, bo lubimy być "oszukiwani".

Ogólnie

Fotografia reklamowa oczywiście opiera się na kilku trikach.
Wszyscy wiedzą, ze obraz świata w reklamie jest mocno wyidealizowany i mimo, że w warstwie świadomej zdajemy sobie z tego sprawę, to i tak jesteśmy podatni na działanie reklam.
Dlaczego tak jest? Tworzenie reklamy wymaga zatrudnienia całego sztabu profesjonalistów - zaczyna się od badania rynku, wykorzystuje się socjotechniki oraz psychologię.
Zatrudnia się copywriterów, grafików i fotografów. Każdy ma swoją ważną rolę do wykonania. Jednak czasem to nie wystarczy - są reklamy po prostu słabe. Nie będę tutaj podawać przykładów, jednak każdy z pewnością takie widział.

Niezbyt dobrze odbierane są reklamy leków i suplementów, zwłaszcza na jakieś "obrzydliwe" dolegliwości.

Nie lubimy takich rzeczy oglądać, ani słuchać.
Zwłaszcza, że często spędzamy przed telewizorem czas w towarzystwie przekąsek.

Reklama - ujęcie teoretyczne

Reklama (z łac.
reclamo, reclamare ?odzew?; re 'w tył, znów, naprzeciw? i clamo, clamare ?wołać? ? informacja połączona z komunikatem perswazyjnym.

Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np.

promowanie marki). Według dyrektywy 2006/114/WE UE reklama oznacza przedstawienie w jakiejkolwiek formie w ramach działalności handlowej, gospodarczej, rzemieślniczej lub wykonywania wolnych zawodów w celu wspierania zbytu towarów lub usług, w tym nieruchomości, praw i zobowiązań. Reklama przybiera różną postać ? od rzetelnej informacji o cechach produktu, spotykanej głównie w prasie specjalistycznej, po wychwalanie produktu bez rzetelnej informacji merytorycznej o przedmiocie reklamy, co często przypisuje się reklamie telewizyjnej. Czasami reklama występuje w formie ukrytej ? np. firmy organizują prezentacje własnych technologii czy też piszą artykuły do prasy specjalistycznej na ich temat ? co jest na pograniczu reklamy i edukacji lub ukazywane są przedmioty, będące towarami określonej marki, umieszczone w kontekście filmu fabularnego. Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama

O historii reklamy

Swoiste formy reklamy pochodzą z czasów starożytnych.

Stosowali reklamę w postaci napisów na ścianach budynków, kamiennych lub terakotowych szyldów karczmy, zajazdy.

Starożytni handlowcy wykrzykiwali oraz zachwalali cechy swoich towarów i dóbr.

W ten sposób powstała pierwsza w historii forma reklamy ? reklama ustna. W starożytnej Grecji pojawiła się reklama pisemna.

Miała ona charakter spisanych informacji dotyczących wydarzeń kulturalnych i sportowych. Wynalezienie przez Gutenberga druku zrewolucjonizowało reklamę. Za umowną datę wynalezienia druku uznaje się rok 1450. Pojawiły się pierwsze gazety, a w nich pierwsze reklamy prasowe. Około 1480 roku wydrukowano w Anglii pierwszą reklamę prasową (wskazówki dla duchownych dotyczące Wielkanocy). - 14 października 1612 ? w Paryżu wydrukowana pierwsza reklama w gazecie ?Journal General d'Affiches?. - 1704 ? pierwsza udokumentowana amerykańska reklama prasowa (w Europie reklamy na łamach tygodników obecne były już wcześniej ? w XVII wieku) - 1843 ? w Filadelfii rozpoczął działalność pierwszy agent reklamowy Volney Palmer.

Zajmował się zbieraniem ogłoszeń reklamowych i umieszczaniem ich w prasie.

Można powiedzieć, że była to pierwsza jednoosobowa agencja reklamowa. - 1893 ? w Stanach Zjednoczonych wydano około 50 tysięcy dolarów na reklamę. - 1925 ? profesor Olgierd Langer jako pierwszy w Polsce rozpoczyna cykl wykładów o reklamie w Wyższej Szkole dla Handlu Zagranicznego we Lwowie - 1941 ? w Stanach Zjednoczonych pojawiła się pierwsza reklama telewizyjna. - 1983 ? w Polsce zaczął się rozwijać rynek reklamy komercyjnej.Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama#Historia_reklamy

Wzbudzić zainteresowanie u odbiorcy

Konkretnie - to co nas interesuje najbardziej w tym temacie to WZBUDZANIE ZAINTERESOWANIE PRODUKTEM, MARKĄ LUB USŁUGĄ.

To jest bardzo ważny etap reklamy, z którego przechodzi się wprost do WZBUDZANIA POŻĄDANIA OFERTY. Oczywiście duże znaczenie ma to, co jest przedmiotem reklamy.

Najważniejszych zmysłem człowieka jest wzrok, tak więc to jest największe pole do działania, jeżeli chodzi o etap wzbudzania zainteresowania.

Reklama ma PRZYCIĄGAĆ UWAGĘ, ZAINTERESOWAĆ.

Jak można to osiągnąć? Tutaj wchodzi zasadniczy temat tego artykułu - fotografia reklamowa. Dobre zdjęcia jest podstawą, na której buduje się cały koncept - czyli hasło reklamowe, kolory, typografię, itd. Kupujemy oczami, więc im lepiej coś na zdjęciu reklamowym wygląda, tym bardziej będziemy tym tematem zainteresowani. Źle sfotografowany produkt nie przyciągnie niczyjej uwagi, ba - wpłynie bardzo źle na odbiór marki, bo skojarzy się z barkiem profesjonalizmu i poważnego podejścia do klienta. Dobrze przedstawionym produktem okazujemy naszym odbiorcom szacunek, dbamy o estetyczne zaprezentowanie.

Tak więc - fotografia reklamowa pełni rolę kluczową.

.